איך היא גדלה! – תמונה בחודש

יש דברים שרק אמהות צעירות לילד או ילדה ראשונים עושות. אני יודעת שזה מהדברים האלה.

זה היה נראה לי כמעט הכרח, לצלם את התינוקת שלי בכל חודש כדי לראות איך גדלה. ולא סתם לצלם… העמדתי "סט צילום", שכלל שמיכה ורדרדה מפוספסת ׁׁׂ(ׁהפסים מראים אומדן של גובה), ובה שתאפשר לראות אומדן של גדילתה (גם לרוחב), וגם קוביות שמכריזות על גילה.

במרכז כל זה אילה שכבה במיטב מחלצותיה.

מה שלא לקחתי בחשבון זה שמחודש לחודש המשימה תהפוך להיות יותר קשה. לגרום לה להישאר על הגב ולחייך למצלמה זה לא עניין של מה בכך. בעוד שבשבוע הראשון מדובר במשימה פשוטה למדי, חודשיים אחר כך העניינים מסתבכים. כבר בגיל ארבעה חודשים היא העדיפה להסתובב, ולהפנות לי טוסיק חצוף. בגיל 8 חודשים היא החליטה שפוטוגני יותר יהיה להתיישב עם גב זקוף וחודש אחר כך היה חשוב לה לטעום את הבובה שחלקה איתה פריים, חודשיים לאחר מכך היא הבינה שכדאי בכלל ללכת למקום אחרובכל זאת, לקחתי על עצמי את המשימה, ואני לא אחת שנשברת כשקצת קשה.

לאילה יש 15 תמונות כי בחודש הראשון צילמנו אותה בכל שבוע… היא פשוט גדלה וגבהה כל כך מהר בחודש הראשון שהיינו חייבים לתעד לעיתים קרובות יותר.

ובכן, 12 חודשים אחרי יצאה מזכרת חמודה מאוד. וגם מערכת יחסים קרובה עם בובת הפלמינגו שקיבל נשיקות רבות.

ההתחלה לה לה
כמה טיפים למי שרוצה גם:
  1. בחרי סט צילום במיקום נגיש, כזה שקל להעמיד בכל פעם.
  2. תאורה: רצוי לצלם מתחת לחלון ובשעה קבועה, כך שהתאורה תצא יפה וטבעית. זה לא קל כי עונות השנה משחקות פה תפקיד, וגם המציאות התינוקית אינה מאפשרת תמיד לצלם בשעה קבועה, כי התינוקת בדיוק ישנה, או אוכלת או בדרך לפעילות מסאג' כלשהי – אבל שווה לנסות.
  3. קבעי את השעה הקבועה בזמן שהתינוקך אינו עייף או רעב.
  4. תתארגני על העזרים בהתחלה, כתבי את כל החודשים, שיהיו מוכנים. מעצבן לחפש את העט ההוא בצבע זהב שהלך לאיבוד לפני חצי שנה.
  5. בחרי בובה אהובה, שתהווה את נקודת היחס לתינוקך הגדל. במהלך החודשים הבובה תראה פתאום קטנה יותר והתינוק גדול יותר.
  6. בחרי בגדים יפים שתהני אחר כך להיזכר בהם. אל תשמרי את האוברול ההוא לאירוע מיוחד… אם האירוע יגיע תגלי שהאוברול קטן מדי. מה שכן, השתדלי לצלם לפני שהתינוק מתלכלך מאיזה סלק או בטטה. בכל זאת, אולי האירוע יגיע…
  7. הצטיידי בבן זוג או סבתא שתרשרש מעליך ברעשן כשאת מנסה לתפוס תמונה סבירה בין שלל תמונות שבהן תינוקך סוגר עיניים, זועף או מתהפך.
  8. בחרי בכל סשן צילום את התמונה האהובה עליך לאותו החודש, זה יקל על מלאכת האיסוף של כל התמונות בסוף.
  9. כשהתינוקת מתחילה לאכול את הסט – זה הזמן לסיים את הצילומים.
  10. דעי שאין דבר כזה מושלם. למרות שלפעמים נראה לך שהעולל מתקרב לשלמות… דבר ראשון הוא רק תינוק קטן ולא דוגמנית של ווג, אז תשמחי ממה שהצלחת להפיק, ודבר שני התמונה הגדולה קובעת יותר מכל תמונה קטנה בודדת.
אין על הג'ינס הורוד הזה. יש גם כיס בטוסיק, אבל אתם לא יכולים לראות.
בהצלחה! אם אומרים לך שאת משוגעת שאת משקיעה ככה, תהנהני וחייכי. תכלס, הם צודקים. תהני מהתהליך, תראי איך התינוקת היפה שלך גדלה. ותזכרי, רק 12 חודשים וזה נגמר. אלא אם את משוגעת ממש, ואת ממשיכה עד אחרי גיל שנה. ליצרת הקולאג' השתמשתי באפליקציית "pic collage", הידידותית והחינמית מכל מכשיר.
זהו… חלפה שנה והפכתי מתינוקת לילדה
המשימה הבאה – אלבום לידה עד גיל שנה. מקנאה קצת בדור של ההורים שלנו שצילמו עם מצלמת פילים 32 תמונות וזהו. נראה לי שאילה תהיה בת 12 עד שאצליח לבחור את התמונות הכי יפות מהשנה האחרונה… אז מה אומרות? שווה לצלם תמונה בחודש? שתפו אם יש לכן טיפים נוספים…


נעים להכיר!
עדי ארצי שלו, עיתונאית, בלוגרית וסופרת.
אוהבת לצאת להרפתקאות, נהנת לכתוב, וממש כאן משלבת בין השניים. נראה לי שסך הכל החיים יפים אם יש זמן להבחין בזה. פה אנסה בכל יום מחדש. נשואה לתום המקסים ואמא לאילה הנפלאה.

Chick List למייל שלך!
אדם הלך לאיבוד ועדי ארצי שלו
רוצים לקרוא את "אדם הלך לאיבוד"?
מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיעניינו אותך...

Scroll to Top

 

רוצה עוד?

טיולים שווים בנתניה והסביבה, ימי כיף, סדנאות יצירה וכתיבה ועוד הפתעות.