צ'ק ליסט: 12 המקומות שאתם חייבים לבקר בהם בבודפשט

מזרח אירופה. יש לי אליה תחושות מעורבות. מזג האויר ומזג האנשים קריר מעט מזה שאני אוהבת. גם ההיסטוריה בפינת הרחובות מזכירה סיפורים לא נעימים מבית סבתא. ובכל זאת, אחרי המלצות קנינו כרטיסי טיסה לעיר היפה שחצויה לשניים על ידי נהר הדנובה רחב הידיים.

בודפשט מורכבת משני אזורים בודה, ההררית, ופשט שנמצאת מעברו השני של הנהר, בה מרוכזים רוב אתרי התיירות, מרכז העיר עם השווקים, הקניונים וגם הרובע היהודי.
בחרנו לישון בפשט, ברחוב ואצי אוצה הנעים והמתוייר. ישנו בדירה ונהנינו לראות איך ברגע שאנחנו עוברים בשער הברזל הגדול לתוך הרחבה הגדולה של קומפלקס המגורים העתיק, הכל שקט, ורגוע, ומרגיש קצת כאילו חזרנו בזמן לדירה בתוך בניין שליבו חצר מרכזית ומרפסות.

בין לבין תיבלנו בקפה טוב, עוגה מושחתת ואוכל מסורתי, ואת ההמלצות הקולינריות תוכלו לקרא כאן.

בניין הפרלמט מעבר לדנובה

אז מה עושים שם? 12 ההמלצות שלי למקומות שאתם חייבים להכיר בבודפשט:

1. מתחם הפאבים Szimpla Kert

אוי! איך שאני אוהבת מקומות כאלה. העיניים מיד מתחילות לשוטט מלמעלה למטה ולצדדים, לחפש אוצרות. נכון, המקום מתוייר מאוד, אבל גם ססגוני ואומנותי ושווה ביקור לגמרי. בכל יום ראשון ישנו במקום שוק איכרים, המקומיים באים להציע את מרכולתם נקניקים, גבינות, ריבות ומאפים. אנחנו בחרנו בתבשיל שבושל בסיר ענק, והיה טעים ובעיקר חמים.

המתחם הוא חלק מתופעת ה"פאבים ההרוסים" (וההורסים) שברובע היהודי. דירות נטושות הפכו לפאבים מזדמנים על ידי צעירים היפסטרים שמעדיפים את הבירה שלהם במבנה מת לנפול וקירות לא מסויידים. נו, מה אפשר לומר, הם צודקים. לבירה יש טעם של חופש וזה גם מצטלם נהדר

שימו לב גם למתחם השכן, קראוון (KARAVAN) – בו תוכלו למצוא משאיות אוכל שמציעות בירה, המבורגרים, ואוכל הונגרי.

כתובת: Budapest, Kazinczy u. 14, 1075 Hungary

2. הרובע היהודי

הרובע הצפוף שמאופיין במדרכות צרות יחסית שהיה בעבר בית ליהודי העיר, הוא היום האזור השיקי וההיפסטרי של העיר. מה נשאר מיהדות הונגריה המפוארת? כמה בתי כנסת, ביניהם בית הכנסת הגדול באירופה, פסטיבל יהודי שנחגג שם בחודש ספטמבר, והרבה חומוסיות ופלאפליות (שמנגישות ישראליות עכשווית…)

אבל בעיקר תוכלו למצוא שם היום בתי קפה מגניבים, פאבים ומסיבות.

כתובת: Budapest, Dohány u. 2, 1077

3. בניין הפרלמנט Hungarian Parliament Building

המבנה המרשים בעל הגג המיוחד והמחודד שוכן על שפת נהר הדנובה. הוא מוקף גנים יפים, ואנדרטאות שנעים לטייל בהם. אפשר להיכנס גם לסיור בבניין עצמו.

כתובת: Budapest, Kossuth Lajos tér 1-3, 1055

4. אנדרטת הנעליים Shoes on the Danube Bank

מספרים שבתקופת מלחמת העולם השניה, בשיא שואת יהודי הונגריה, שנים 1944-45, נצבעההדנובה אדום עת הושלכו למים מאות היהודים שנרצחו ע"י גדודי צלב החץ ההונגרי .

נעליים על הדנובה היא האנדרטה המנציחה את הזוועה. בעיני, מדובר באחת האנדרטאות המרגש הנוגעות ללב, ומפלחות אותו,  אחת האנדרטאות החזקות בהן ביקרתי. דווקא בגלל פשטותה של האנדרטה שאינה מתיימרת לגובה רב, כמעט משתלבת בנוף… בלי מילים עשרות זוגות הנעליים של הנשים, הגברים והילדים מצליחים להעביר את המסר.

כתובת: Budapest, Id. Antall József rkp., 1054 Hungary

אנדרטת הנעליים על גדות הדנובה

5. ואצי אוצה

רחוב גדול ויפה  הנמתח על פני 1.2 ק"מ, אירופה הקלאסית בשיאה. המדרחוב מציע בתי קפה ומסעדות מתויירות וגם חנויות בגדים ורשתות אופנה גדולה. שווה הליכה נעימה, שופינג ועצירה בקפה אנה.

כתובת: Budapest, Id Váci Street, Hungary

אנה קפה בואצי אוצה

6. השוק המקורה Central Market Hall 

השוק המקורה נמצא בקצהו של רחוב ואצי אוצה ומציע אוכל טרי, פפריקה והרבה מזכרות. לשוק יש שלוש קומות. בקומת הכניסה דוכני שוק שמוכרים ירקות, פירוץ, בשר ומזכרות, הקומה השניה מציעה מסעדות קטנות עם אוכל הונגרי והמון דוכני מזכרות. בקומה התחתונה תמצאו סופרמרקט מודרני עם מחירים נוחים.

נחמד, נקי, עשינו סיבוב קטן והעדפנו לאכול בחוץ במקומות שנראו לנו פחות מתויירים, ועדיין הציעו תמורה טובה יותר מבחינה כספית.

כתובת: Budapest, Vámház krt. 1-3, 1093 Hungary

בשוק המקורה תוכלו למצוא פפריקה, מזכרות וגם קצת אוכל מקומי…

7. בודה וגבעת המצודה

מעבר לנהר הדנובה על ההר נמצאת בודה, שלה אופי רגוע יותר מאשר לפשט האורבנית. לגבעת מצודה ניתן לעלות ברגל, באמצעות תחב"צ או באמצעות פוניקולר, רכבת עתיקה על גבי המדרון. חוויה נחמדה, התור לרכישת הכרטיסים קצת פחות.

מהגבעה ניתן לראות את הנוף היפה של הנהר ופשט. את ארמון בודה וחילופי המשמר של החיילים.

כתובת: Budapest, halaszbastya

8. מצודת הדייגים fisherman's bastion ו כנסיית מתיאש Matthias Church

הכנסייה המקושטת והמרשימה שמתיימרת לגובה רב מציעה נוף של 360 מעלות ממגדל התצפית שלה. ממנה יוליכו אתכם הרגליים למצודת הדייגים, באסטיון הדייגים הבנוי בסגנון נאו-גותי ונאו-קלאסי. הוא תוכנן ונבנה בין השנים 1902-1895 ושוקם לאחר מלחמת העולם השניה. זוהי טרסת תצפית, בעלת מדרגות ושבילי הליכה רבים שקיבלה את שמה מקבוצת דייגים שהגנה על צד זה של המצודה בימי הביניים.

המקום יפהפייה, מכל חלון נגלה נוף פנורמי של הדנובה, האי מרגיט, פשט וגבעת גלרט. בין המוני הבזקי הפלאשים ינעימו את זמנכם גם נגני רחוב ובתי קפה נחמדים.

כתובת: Budapest, Szentháromság tér 2, 1014

נקודת מבט מהעגלה של תינוקת שמאזינה למוזיקה קלאסית אל מול הנוף היפה שנשקף מגילדת הדייגים

9. גן החיות

גן החיות של בודפשט הוא מקום שנעים לברוח אליו לכמה שעות. תוכלו לשוטט באפריקה ולפגוש ג'ירף, ורבע שעה אח"כ לפגוש עצלן מאוסטרליה וגמל מהמדבר. אהבנו במיוחד את כלוב הקופים שמטיילים בחופשי, וניתן ממש ללטף אותם.

התינוקת אהבה את מתחמי הליטוף, של האלפקות, האיילות והכבשים. היה נחמד לגלות שהבחור עם השפם הענקי שאחראי על הפינה, הוא ד"ר יהודי, וטרינר מנתח, שהוריו שגרו תמיד באותה שכונה בבודפשט הכירו דווקא בקיבוץ בישראל אחרי שעשו עליה. בסוף הם גם חזרו לבודפשט, והוא עדיין חולם להגיע לישראל. אז תגידו לו שלום, בעברית, אם הוא שם.

ההפתעה: אכלנו שם את הקיורטוש הכי ריחני וטעים. גם הקופים חשבו ככה וכמעט אכלו את תינוקת שהחזיקה בפיסה מתוקה.

כתובת: Budapest, Állatkerti krt. 6-12, 1146

חברה חדשה

10. מרחצאות סצ'ני

הגענו בשקיעה, כי הובטח לנו שבשעה הזו המקום העמוס – עמוס קצת פחות בתיירים. המקומיים מגיעים עכשיו. שמעו, זה לייפסטייל. אחרי יום עבודה ארוך, להיכנס לקומפלקס המפואר ולטבול בבריכות שמציעות טמפרטורות שונות לבחירה.

הכי יפה, והכי קריר (היינו בספטמבר) הם המרחצאות שבחוץ.

כתובת: Budapest, Állatkerti krt. 9-11, 1146

מרחצאות סצ'ני

11. האי מרגיט

האי רחב הידיים מציע גני ורדים ופרחים, מתקנים לילדים, אכסנייה ובתי קפה, מסלולים לרכיבה על אופניים וגם גן חיות קטן. יופי של מנוחה מהמולת העיר.

כתובת: Budapest, 1138

גן הפרחים באי מרגיט

12. גשר השלשלאות

גשרים רבים מחברים בין בודה הפסטורלית לפשט האורבנית, אבל זה העתיק מבינהם והוא עשוי כולו אבן וברזל, הוא היה לגשר הקבע הראשון שחיבר בין שני חלקיה של העיר, נבנה בין 1839-1849. בשני קצות הגשר מגדלי אבן אותם מעטרים פסלי אריות, ובאמצע תוכלו למצוא מנעולים רומנטיים.

כתובת: Budapest, Széchenyi Lánchíd, 1051 הונגריה

גשר השלשלאות

ניסיתי להקיף פה את המיטב שיש לעיר היפה הזו להציע. האם שכחתי משהו? רישמו בתגובות כדי שאחרים לא ישכחו!

נהנתם? קיבלתם השראה היכן לבקר?
יש פה מלא בתי קפה נפלאים שיעשו לכם חופשה מתוקה.
ואם מתחשק לכם לקנות גם לי קפה, כדי שאמשיך לכתוב תכנים עם מלא אנרגיה – מוזמנים לתת כאן טיפ של 5$ (או יותר לבחירתכם) – כוס קפה אחת! אני ממש אשמח 🙂


נעים להכיר!
עדי ארצי שלו, עיתונאית, בלוגרית וסופרת.
אוהבת לצאת להרפתקאות, נהנת לכתוב, וממש כאן משלבת בין השניים. נראה לי שסך הכל החיים יפים אם יש זמן להבחין בזה. פה אנסה בכל יום מחדש. נשואה לתום המקסים ואמא לאילה הנפלאה.

Chick List למייל שלך!
אדם הלך לאיבוד ועדי ארצי שלו
רוצים לקרוא את "אדם הלך לאיבוד"?
מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיעניינו אותך...

Scroll to Top

 

רוצה עוד?

טיולים שווים בנתניה והסביבה, ימי כיף, סדנאות יצירה וכתיבה ועוד הפתעות.