האגדות של פעם עובדות גם היום?

מה עושים בחנוכה? מדליקים חנוכייה, אוכלים סופגניות ולביבות, והולכים להצגה! עכשיו רק נותר לבחור במה לצפות מהמגוון הרחב שפונה לילדות וילדים.
השנה בחרתי בקלאסיקה והלכתי עם בתי להצגה "הכל אגדה". אגדות האחים גרים מתעוררות לחיים עם חמש קלאסיקות במופע אחד עשיר, מוזיקלי איכותי ומרגש: סינדרלה, שלגיה, היפהפייה הנרדמת, זהבה ושלושת הדובים והנסיכה על העדשה.

המחזמר מאת אורי פסטר שכבש את לבבות הילדים בשנות ה-90 וזכה בפרס התיאטרון הישראלי חוזר, אני חושבת שגם אני ראיתי אותו כילדה קטנה והיה מעניין לראות אותו הפעם כבוגרת. ומה חשבתי? ההפקה נפלאה, צבעונית ומושקעת. יש הרבה רקדנים ורקדיות על הבמה, התלבושות יפות, עיצוב הבמה מעניין וניכרת ההשקעה. בתי בת ה-4 היתה מרותקת לאורך כל ההצגה, שאורכה היה כמעט שעתיים, כפול מההצגות שהיא מורגלת בהן – וזה – כבר ראוי לשבח.

סיפורי האגדה שולבו זה בזה במישמש חמוד מאוד. במיוחד אהבתי את השילוב של זהבה ושלושת הדובים שנתנו טאצ' שובב ליער האפל.

בכל זאת, כבוגרת, אני יכולה להבחין ברבדים מסויימים שלא הפריעו לי כילדה. המחזמר שמבוסס על סיפורי האחים גרים סובל מאותן הבעיות שהאגדות הישנות סובלות מהן… הנסיכה הטובה היא כנועה, שתקנית, צייתנית. בעוד הדמויות הנשיות החזקות והאסרטיביות הן המכשפות הרעות שרוצות להרוג את הנערה הצעירה היפה. הדיכוטומיה הזאת בין אישה קטנה, יפה, צנועה ושתוקה שמסמלת את האישה הטובה לבין המכשפה הכוחנית והחכמה, שמצד אחד מניעה את העלילה ומצד שני מסמלת את האישה הרעה קצת קשה לעיכול בסוף שנת 2022, ואם תשאלו אותי, אומר שאני מגדלת את ביתי לשילוב של התכונות האלה: מתחשבת ונעימה לסביבה אבל גם אסרטיבית ואומרת מה שהיא רוצה, מסוגלת וחזקה. הייתי שמחה עם המסרים האלה היו מתעדכנים. שמתי לב למשל שדמות המספרת, וחברתה כן היוו ייצוגיים נשיים כפי שאנחנו רגילים לראות היום: חכמות, מניעות עלילה, משתמשות בעת הצורך בכושר המצאה ותחבולה.

בשורה הסופית, אם אתם רוצים לחשוף את הילדים לאגדות האחים גרים, שיש שחושבים שכל ילד וילדה חייבים להכירם (אני נוטה להסכים, למרות כל הבעייתיות שיש בסיפור שלגיה, נראה לי מוזר שבתי לא תדע על מה מדובר…) ההצגה הזו היא דרך קלילה וכייפית להיחשף לאגדות.

ההפקה המחודשת כיפיית ומושקעת, השירים יפים וזכורים לטוב עוד מאז שמיכל ינאי היתה בתפקיד הראשי. עכשיו  נכנסת עדי ביטי לנעליים הכסופות ולצידה קאסט הכולל את רועי ניב, עמית זיתון, טירל יגוני, רקדניות ואקרובטים.

המופע מומלץ לגילאי 3-10, החל מ 3.12 בכל רחבי הארץ.

מחזה ופזמונים: אורי פסטר, מוזיקה: שוקי לוי, בימוי: בר קדמי


נעים להכיר!
עדי ארצי שלו, עיתונאית, בלוגרית וסופרת.
אוהבת לצאת להרפתקאות, נהנת לכתוב, וממש כאן משלבת בין השניים. נראה לי שסך הכל החיים יפים אם יש זמן להבחין בזה. פה אנסה בכל יום מחדש. נשואה לתום המקסים ואמא לאילה הנפלאה.

Chick List למייל שלך!
אדם הלך לאיבוד ועדי ארצי שלו
רוצים לקרוא את "אדם הלך לאיבוד"?
מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיעניינו אותך...

Scroll to Top

 

רוצה עוד?

טיולים שווים בנתניה והסביבה, ימי כיף, סדנאות יצירה וכתיבה ועוד הפתעות.