הספר 35! הצצה אל מאחורי הקלעים – איך הוצאתי לבד את ספרי השני?

לפני חצי שנה זה קרה, בהצצה חטופה בלוח השנה גיליתי שבקרוב אחגוג את גיל 35, הגיל החציוני הזה, שאחריו את כבר יותר קרובה לשנות ה- 40 משנות ה- 30, וכולם מצפים ממך להיות אדם בוגר. כדי לעשות מהלימון לימונצ'לו (מעכשיו סוחטת מכאן את כל הקלישאות) החלטתי להגשים איזה חלום קטן ביומולדת הזה. להוציא לאור באסופה מיוחדת 35 סיפורים ושירים שכתבתי עד עכשיו (ואחד לשנה הבאה) – ולתת את הספר במתנה לעולם בדיוק ב- 3.6.22, יום הולדתי!

מאז, חודשים חלמתי על הפרוייקט הזה, אך ככל שהימים חלפו ודברים חשובים יותר מהגשמת חלומות נכנסו ללו"ז כבר חשבתי שהרעיון הזה ייגנז, אבל, כדרכם של חלומות עקשנים, זה נראה פתאום כמו משהו אפשרי, כזה שעם קצת רצון ועבודה קשה לגמרי אוכל להגשים.

איך בוחרים מי מהכתבים יכנס לספר?

היו לי מעל 200 כתבים, חלקם פורסמו ברשתות החברתיות, חלקם בכתבי עט נחשבים וחלקם היו שמורים אצלי בתיקיות במחשב ולא נחשפו מעולם… איך בוחרים רק 36. התחילה מלאכת העריכה וזה היה לא פשוט!

נעזרתי בקוראי בטא מקסימים, שקראו והאירו והעירו. הם אמרו לי אילו שירים וסיפורים אהבו ואיזה פחות. אם יש חרוז שלא עבד או "רגע" שכדאי לשנות את מיקומו בספר.

משנבחרו השירים והסיפורים כל אחד מהן נבחן בקפידה דרך זכוכית המגדלת שלי ושל אמי. אם ירשתי ממישהי את הביקורתיות והפרפקציוניזם הרי שזה ממנה, ובעוד שבכל יום רגיל אלה תכונות שיש לעדן, במצבים כאלה – זה דווקא מוערך. כל פסיק, הזחה וסימן מרכאות נבחן. בעיני כל משפט חשוב, אולי זה בגלל שאני מזל תאומים, או סתם בגלל הרצון הזה לשלמות, אני באמת יכולה להתלבט שעות על מילה או על סדר מילים במשפט. כבר התרגלתי שאחרים מסתכלים עלי מוזר. לא מבינים מה אני רוצה… אבל אני מאמינה שהדברים הקטנים האלה משפיעים על התחושה. אולי בעתיד גם אעבוד על העניין הזה, של שאיפה לשלמות מוגזמת… נראה… ?

ספר סיפורים ושירים, מה זה זה?

נתחיל בזה שהקונספט הוא די ייחודי, ולא כל כך ברור לאנשים. זה סיפורים? זה שירים? אבל אני ידעתי שבעריכה נכונה הקונספט יתבהר והרעיון יהיה ברור וכייפי לקריאה. חשבתי איך לערוך את הסיפורים, היו לי כל מני רעיונות. למשל לחלק את השירים והסיפורים לפי עשורים שונים בחיים, אבל לבסוף החלטתי לחלק את השירים והסיפורים כך שיתאימו לרגעים חשובים בחיים, כאלה שכל אחד יכול להזדהות איתם.

35, הוא אוסף סיפורים ושירים על אותם רגעים שקל להחמיץ אם לא עוצרים לפעמים ומקדישים תשומת לב: ביס מהעוגייה הכי טעימה בעולם, הנשיקה הראשונה, עוגת יום הולדת עם מספר נרות מדויק, ענן בצורת זברה או אולי סוס, ועינב מתוק באמצע הדרך.

הסיפורים והשירים מחולקים ל- 7 רגעים: אושר, געגוע, בדידות, פחד, חיפוש, משבר אמון ואהבה.
הקטעים בספר מזכירים לכל אחד מאיתנו לחיות ברגע, ולהודות על הקיים.

עיצוב כריכה לספר 35

את הכריכה לספר "35!" עיצבתי בעצמי, ואולי זה בכלל צריך להיות פוסט אחר, כי יש לי הרבה טיפים לתת על זה. הקדשתי שעות של חיפוש כריכות "מינימליסטיות", באינטרנט לשם קבלת השראה, התייעצתי עם #TAG, אומן פופ ארט שמתמחה בסגנון העיצוב הזה. חיפשתי את פלטת הצבעים שתייצג נכון את הרעיונות והאווירה הכללית של הספר. והתמונה, הו התמונה על הכריכה היא כה חשובה. חשבתי הרבה מה יגלם את המהות של הספר. אחרי הרבה כיוונים הלכתי על עולם התוכן של שנות ה-90. כילדת ניינטיז, שחוגגת 35. הרבה מהערכים שלי, והרעיונות שמובאים בספר מתכתבים עם התקופה בה גדלתי. ראו למשל את הסיפור, "משקפיים ורודים".

קלטת המיקסטייפ, שגם כתובה עליה שנת הולדתי, מייצגת בעיני את האוסף האולטימטיבי שיצרתי בספר הזה. הסליל המבולבל מייצג את שנות השערים והשלושים המבולבלות, שמיוצגות בכמה שירים וסיפורים. הקלטת, שריד לעולם אנלוגי בעולם דיגיטלי קורצת לעבר קסום, נוסטלגיה יפה והרבה תקווה גם לעתיד.

ספר במתנה!

חלק מהחלום של הוצאת הספר ביום ההולדת היה לתת עותק של ספרי החדש במתנה, בדיוק ביום ההולדת ה- 35 שלי, עוד לפני שאפילו יצא לאור באופן רשמי במהדורה המודפסת. עבדתי מול אתר הספרים הדיגיטליים "עברית", שהעלו אותו בחינם בדקה ה- 90, בצהריים של ה-2.6, אבל בעצם בדיוק בזמן – וכך החלום התגשם. עשרות אנשים הורידו את הספר והחלו כבר לקרא ולהנות.

"זו התאבדות!"

"אף אחד לא יקנה אם תתני חינם"

הם חלק מהקולות ששמעתי, והאמת שזה אולי הגיוני, אבל אני החלטתי לתת ביום ההולדת מתנה, בתקווה שתגיע לאנשים הנכונים ותעלה חיוך על פניהם.

מהדורה מודפסת

ואז אמרו לי, רגע, אבל אני רוצה עותק מודפס!
מי שאוהב את התחושה של הדיפדוף, ואת הפתיחה של ספר בדף מסויים ובחירה של סיפור או שיר אקראי – לא יחליף את זה!
אז כן תהיה מהדורה מודפסת. הבוקר אישרתי לבית ההדפסה את העותק הסופי (וווהוווו!).

המכירה מוקדמת מסתיימת ממש היום (9.6.22). שריינו לכם ספר מוזל שישלח אליכם הכי מהר שאפשר, יש גם מבצע מגניב של שני ספרים ב120 כולל משלוחה!


ניתן לרכוש עותק של "35", מבטיחה שתהנו 🙂 – כאן!

רוצים טעימה מעותק השמש (עותק של הספר לבחינה לפני אישור הדפסה), ראו כאן, אני מקריאה את הסיפור "סופר לבנה":

מתעניינים בתהליך הוצאת ספר? רוצים פוסט נוסף בעניין?


נעים להכיר!
עדי ארצי שלו, עיתונאית, בלוגרית וסופרת.
אוהבת לצאת להרפתקאות, נהנת לכתוב, וממש כאן משלבת בין השניים. נראה לי שסך הכל החיים יפים אם יש זמן להבחין בזה. פה אנסה בכל יום מחדש. נשואה לתום המקסים ואמא לאילה הנפלאה.

Chick List למייל שלך!
אדם הלך לאיבוד ועדי ארצי שלו
רוצים לקרוא את "אדם הלך לאיבוד"?
מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים שיעניינו אותך...

Scroll to Top

 

רוצה עוד?

טיולים שווים בנתניה והסביבה, ימי כיף, סדנאות יצירה וכתיבה ועוד הפתעות.